Mød medarbejderne – marketingkoordinatoren
I dag kan du møde marketingkoordinatoren, som har kontor med udsigt til Bondegården med alpaker, nubiske geder og ouessantfår.
Navn
Mette Louise Obenhausen Hoff
Funktion
Marketingkoordinator
Hvor længe har du arbejdet i GIVSKUD ZOO – ZOOTOPIA?
På den gode side af fem måneder, så jeg er stadig ret ny i flokken.
Hvorfor har du valgt at arbejde i parken?
Jeg faldt over et jobopslag, mens jeg var på barsel med mit tredje barn, og så var der på en eller anden måde mange ting, der pludselig faldt i hak for mig. Jeg havde længe drømt om at finde et arbejde tættere på vores hjem og samtidig bryde ud af konsulentrollen, som jeg tidligere sad i. Jeg ville gerne have fingrene helt ned i mulden og arbejde med alle aspekter af markedsføring for én virksomhed. Da jeg så jobopslaget, tænkte jeg bare, ”det er jo det, jeg skal!”
Jeg er selv vokset op tæt på GIVSKUD ZOO og kom her meget som barn, så jeg har mange gode minder herfra – og siden jeg selv fik børn, er jeg igen blevet stamgæst herude.
Efter jeg er startet her, kan jeg virkelig også mærke, hvor meget stedet betyder for rigtig mange familier. Når jeg afleverer mine børn om morgenen (iført arbejdstøj med det famøse logo på), er der virkelig mange både voksne og børn, der møder mig med misundelige øjne og nysgerrigt spørger ind til mit job eller fortæller en god historie fra deres seneste besøg i parken. Det er vildt fedt at være blevet en del af en arbejdsplads, der bringer så meget glæde.
Hvilke opgaver har du i GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA?
Groft sagt; planlægning, udvikling og eksekvering af parkens markedsføring. Det dækker blandt andet over produktion af vores tryksager, annoncer til aviser og magasiner og online annoncer. Derudover står jeg for kontakt til vores sponsorer, rejseagenturer og eksterne samarbejdspartnere.
Hvordan er en typisk arbejdsdag for dig?
Det kan variere meget. I nogle perioder er der mange møder og deadlines for eksempel her i efteråret, hvor vi planlægger markedsføringen for den kommende sæson. Her flyver dagene virkelig bare afsted. I parkens højsæson bruger jeg mere tid på at overvåge og justere markedsføringen. Og eftersom jeg er ny i parken, har jeg i år brugt meget tid på at være med mine kolleger rundt og få et indblik i, hvordan de arbejder i de andre afdelinger. Jeg har været med ude som dyrepasser en hel dag, hvor jeg blandt andet skovlede kamellort, jeg har fået intro til arbejdsgangen i Billetsalg og være med vores formidlere til dyrefodringer, undervisning, Godmorgen Zoo og hjulpet med at forberede dino-is til Dino Camp.
Hvad kan du bedst lide ved dine arbejdsopgaver?
At de kan variere fra dag til dag, og at jeg selv langt hen ad vejen kan planlægge, hvordan jeg bruger min tid. Og så nyder jeg særligt at tænke kreativt og få nye idéer til grafik, kampagner og tekster.
Hvad er mest udfordrende ved dit arbejde?
Lige nu er det ”bare” det at være ny. Der er mange forskellige opgaver og arbejdsgange, jeg stadig skal sætte mig ind og vænne mig til – og der kommer stadig nye opgaver til. Så jeg forestiller mig at vi skal ind i april 2024, hvor jeg har været her et år, før jeg har været hele møllen igennem af – for mig – nye opgaver. Heldigvis har jeg gode kolleger der hjælper, så jeg kan tage tingene som de kommer.
Hvad kan du bedst lide ved parken?
Jeg synes det er fantastisk, at her er så meget plads. Både til dyr og mennesker. Man kan tage herud for at slappe af eller brænde krudt af - afhængig af humør og energiniveau - og altid få en god dag.
Her er altid en god stemning, nærmest uanset om solen står højt på himmelen, eller det står ned i stænger. Hvis man går en tur i parken, møder man altid glade ansigter og begejstrede, nysgerrige børn. For mange er GIVSKUD ZOO – udover at være en zoologisk have – også en legeplads og et rekreativt område, de nyder at besøge flere gange om året med deres familier, så mange af vores gæster har et helt familiært forhold til parken. Det er da fedt!