lukket

Sponsorer bag kulissen

06. september 2024
Hvert år inviterer GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA parkens sponsorer til en eksklusiv sponsoraften. I år var ingen undtagelse og denne gang stod den på netværksmøde, tre-retters menu og en tur bag kulisserne i næsehornsstalden.

Netværk og ny viden 

I sidste uge var femten sponsorer inviteret til GIVSKUD ZOO – ZOOTOPIA til en unik aften blandt vilde dyr. Udover at byde sponsorerne på lækker mad og en tur bag kulisserne, var formålet ifølge direktøren i GIVSKUD ZOO – ZOOTOPIA, Rasmus Sebastian Nielsen, især at skabe en aften med mulighed for netværk og ny viden.

 

- Sådan en aften er først og fremmest enormt hyggelig, men naturligvis også meget vigtig for os. Vi vægter tætte relationer til vores sponsorer rigtig højt, og vi ønsker at skabe rammerne for, at vi får en bedre forståelse for hinanden, så vores samarbejde også kan stå stærkt i fremtiden.

 

 

Aftenen startede med en bustur ud til hytten i gorillaanlægget, hvor der blev serveret et glas bobler og en grøn appetizer. Mens gorillaerne prøvede at stjæle opmærksomheden i baggrunden, holdt formidlings- og marketingschef i GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA, Morten Hechmann Andersen, oplæg om Givskud Zoo Naturfond, der administreres af GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA. 

 

- Vi vil gerne give vores sponsorer et indblik i, hvad de er med til at støtte, når de giver et større eller mindre bidrag til os. I forhold til Givskud Zoo Naturfond er det vigtigt at fortælle, hvordan vi samler penge ind, hvad vi bruger dem til, og hvilken effekt vi ser, det har ude i verden. F.eks. har fonden siden 2009 støttet arbejdet med at beskytte gorillaer i Cameroun, og støtten er blandt andet gået til løn til en underviser i Limbe Wildlife Center, fortæller formidlings- og marketingschefen. 

 

I næsehornstalden ikke langt fra derfra ventede de seks hvide næsehorn også på sponsorbesøg. Sponsorerne fik mulighed for at fodre næsehornene med æbler samt at klø de store dyr bag ørene. 

 

 

 

Efter et besøg hos både gorillaer og næsehorn var det tid til at læne sig tilbage og nyde serveringen af en tre-retters menu i Jacobs Spisehus, mens der også var mulighed for at netværke blandt sponsorerne.

 

- Vi håber, at vi med sådan en aften også inviterer vores sponsorer til at danne relationer indbyrdes, hvor vidensdeling eller idéer til attraktive virksomhedsaftaler kan opstå, siger direktør Rasmus Sebastian Nielsen. 

 

Inden aftenens afslutning var det under kaffen tid til, at direktøren fortalte om den store betydning sponsorater og bidrag har for zoologiske haver og for GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA. 

 

- Et sponsorskab hos os er ikke kun økonomisk, men i høj grad også relationel. Det giver os muligheden for at snakke fremtidige fokuspunkter i forhold til udvikling og drift af parken samt beskyttelse af natur- og dyreliv ude i verden, pointerer Rasmus Sebastian Nielsen og forsætter: 

 

- Vi sætter enormt stor pris på, at de her virksomheder sætter klima og natur på deres dagsorden ved at sponsorere os. De vælger aktivt at tappe ind i nogle helt grundlæggende kerneværdier hos os, som de kan se sig selv i. Og det er vi meget stolte af! 

 

 

 

Bidrag der gør en forskel 

Sponsorerne i GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA er med både større eller mindre bidrag alle med til at støtte det arbejde, der ligger til grund for at drive parken. Det gælder både i det daglige arbejde med dyrene og driften af parken, men også de mange projekter, som GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA via Givskud Zoo Naturfond støtter rundt omkring i verden. 

 

- Sponsorer er generelt vigtige for en virksomhed som Givskud Zoo, der er en formålsdrevet selvejende institution. Vores primære rolle er ikke at skabe kapitalafkast men at bidrage til formidling, forskning og bevarelse af dyr i zoologiske haver - og ude i verden, fortæller direktør Rasmus Sebastian Nielsen og forsætter: 

 

- Vores sponsorers bidrag er en afgørende del af forretningen, for at vi kan sikre et optimalt løft af vores formål – henunder også sikre udvikling af nye anlæg, bedre dyrevelfærd, bedre gæsteoplevelser og overkommelige priser til institutioner, så de fremadrettet også kan blive fascineret af, og engageret i at beskytte verdens natur- og dyreliv. 

 

De nuværende sponsorer i GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA tæller Sydbank, MultiLine A/S, JFM, Give Dyreklinik, Royal Unibrew, SER Hegn A/S, H. & V. Larsen, BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab, Gadbjerg Kloakservice, Givskud El-forretning A/S, Givskud Smede- og Maskinværksted, J. S. Produktion, Dole Nordic, 
Malerfirmaet Armin Wistisen og Q8 Danmark A/S. 

 

-  Det var dejligt at se så mange sponsorer møde op, og have muligheden for at snakke med de forskellige i mere uformelle rammer. Jeg havde selv en rigtig god aften, og glæder mig meget til at styrke samarbejdet og partnerskabet med vores forskellige sponsorer i fremtiden, afslutter direktør, Rasmus Sebastian Nielsen.

 

Læs mere om GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIAs sponsorer

 

 

Seneste nyt fra GIVSKUD ZOO
GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA runder sæsonen af med tredjehøjeste besøgstal nogensinde
30. oktober 2024
Søndag den 27. oktober satte GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA punktum for endnu en sæson. Parken opnåede sit tredje…
Er GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA årets dyrepark 2024?
25. oktober 2024
Igen i år er GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA nomineret til Børn i byen Prisen i kategorien Årets Dyrepark 2024. Du…
Parken er pyntet og klar til efterårsferien
12. oktober 2024
Der har været nok at se til i GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA i disse dage. For traditionen tro er der blevet pyntet op til…
Billettype:
Barn (3-11 år)
Antal:
0 stk
Billettype:
Voksen (12+år)
Antal:
0 stk
Billetter kan bruges i 2023 sæsonen som er 1. april - 29. oktober.